본문 바로가기

gameS/etC

alaN wake'S americaN nightmarE

스샷없이 몇줄로 때우는 성의없는 리뷰입니다.


엔하에 써 놓은 평이 거의 정확합니다. 게임은 정말로 별로에요.

그렇다고 스토리가 좋은가 하면 딱히 그렇다고도 못합니다.

그나마 timE looP 2회차부터는 의외로 괜찮았는데, 어쩌면 그건 적응의 문제인지도 모릅니다.


그럼 왜 이 포스트를 쓰는가, 하면 게임 내의 앨런의 원고 중에

꽤 날카로운 부분이 있었기 때문입니다.


(resT stoP - pagE 3) The reality we take for granted is softer, more adaptable than we think. Under correct conditions, you can reshape it, turn it into almost anything you want. When it happens, almost nobody notices. It's not that we forget; it's that after the change, there's nothing to remember.

현실이란 그런거죠. 이것은 비단 상상을 현실화시키는 나이트 스프링스의 이야기일 뿐 아니라,

실제에도 시사하는 바가 있어요. 뭔가가 바뀌고, 아무도 눈치를 채지 못하죠.

그건 잊어버린게 아니고, 기억할 것이 없어진 것일 뿐이고.


(observatorY - pagE 9) Stories come naturally to us. We can't help it. There are many different worlds, many competing realities within our heads, fueled by books, television, even barely remembered childhood tales. There's an endless supply of fictional concepts more familiar to us than anything or anyone real. We have a far greater connection to the fictional characters we know and love than the random people we pass on the street. Our destinies and inspirations are shaped by lies, myths and fables.

이야기란 스스로 다가오는 겁니다. 그 자체가 생명을 가지고 있어요.

그리고 그게 의미하는게 뭐냐면, 허구의 것이 실제의 것보다 더 리얼할 수 있다는거죠.

당장 우리 옆을 스쳐 지나간 실재하는 사람보다

킹스 크로스 역의 9와 3/4 플랫폼으로 들어가는 해리 포터가 더 익숙하고요.

올랜도 블룸의 마스크를 가진 레골라스는 또 어떤가요.



당신이 기억하지 못하는

아무도 눈치재지 못하는

현실의 부재같은, 미묘한 그런 곳에서

허구는 실제같은 힘을 지니는 것이 충분히 가능합니다.

아마도 그것이 환상이 존재할 수 있는 근거가 되지 않을까요.